Wat kan digitale exploitatie voor uw winkel betekenen?

Digitale schermen in supermarkten doen steeds meer hun intrede. De invulling van deze schermen heeft de afgelopen jaren een enorme vlucht genomen. Goede content leidt tot aandacht en deze aandacht leidt weer tot een exploitatiemogelijkheid door de schermen tevens in te zetten voor betaalde content.
↓ Lees verder
meerlaags model
Exploitatie in meerdere lagen

Exploitatie kent in ons model meerdere lagen.  Niet alleen de landelijke leveranciers kunnen adverteren maar ook regionale leveranciers. In totaal zien wij 7-lagen van potentiële exploitanten. Daarbij is ook de vorm van exploitatie van belang. Dit kan variëren van advertentie tot storytelling tot campagne (advertentie-, loyaliteits- of spaarcampagne).

Om waarde uit schermen te krijgen, zal je er eerst waarde in moeten stoppen.
  • Donec pede justo
  • Nullam quis ante
  • Maecenas nec odio et ante
Lokaal relevant
Landelijke én lokale leveranciers

De sleutel tot relevantie ligt op drie vlakken:

  • Lokaal
  • Vers
  • Loyaliteit

Als er in de communicatie geen verbinding met de consument en omgeving wordt gemaakt, zal de boodschap minder "aankomen". De specifieke kenmerken van de winkel in (lokaal) assortiment en geografie bepalen welke content relevant is.

Partners in en rondom de winkel

Iedere winkel kent zijn eigen activiteiten. Die activiteiten kunnen ook mede bepaald door de omgeving. Dat betekent dat er vele partners zijn in winkel activaties, social media en loyaliteit. UW-S kent deze partners en werkt in de meeste gevallen met deze partners samen, met als doel te ontzorgen.

Relevantie: De juiste content op het juiste moment op de juiste plaats in de winkel op de juiste locatie in het land.
Albert Heijn
Stuurbaarheid
Partners in exploitatie

Wij werken samen met Summit Retail Media Group ten aanzien van de landelijke adverteerders. Daarnaast zijn er ook goede contacten met partijen die zich in advertenties voor de lokale markt specialiseren. UW-S is moderator in dit proces en zorgt, samen met de ondernemer, dat de content op de schermen overeenkomt met de wensen die er voor die supermarkt gelden.

  • 50:40:10
  • MyAdbooker
  • Maecenas nec odio et ante
Bezettingsgraad
Maatwerk

Ieder scherm kan naar wens worden ingezet ten aanzien van betaalde content en kwaliteitscontent. Zo zal er op Vers meer storytelling worden toegepast en minder advertenties, terwijl dit bijvoorbeeld bij wijn/bier of Bonus precies andersom is. De beschikbare slots zullen gevuld moeten worden. Deze "bezettingsgraad" is zeer bepalend voor de uiteindelijke opbrengsten.

formulier
Globale exploitatie begroting aanvragen
Weten wat exploitatie u kan opleveren?
Vul het formulier in en ons salesteam neemt binnen 24 uur contact met u op.
Wat is de oppervlakte van uw winkel?
Hoe hoog is de gemiddelde weekomzet van uw winkel?
Hoeveel bezoekers heeft uw winkel wekelijks?
Uw aanvraag is ontvangen!
Een medewerker van ons sales team neemt spoedig contact met u op.
Er is iets misgegaan bij het verzenden van het formulier.
Wat wordt de volgende stap?
1. Vul het aanvraagformulier in
2. Druk op de button 'ROI berekenen'
3. Krijg toegang tot de ROI indicatie van uw winkel
4. Vraag een sales gesprek aan