Home
/
Support

Hulp nodig?

Bel, WhatsApp of mail met al je vragen, problemen en storingen. Wij komen direct in actie. Kijk of je vraag misschien al tussen de veelgestelde vragen staat.

Snel op weg

Veelgestelde vragen door klanten

We helpen je graag op weg! Bekijk hier de vaak gestelde vragen door onze klanten. Staat jouw vraag of antwoord er niet tussen? Neem dan contact met ons op.
Hoe is support bereikbaar?

Per email zijn wij 24/7 voor storingen bereikbaar op support@uw-s.nl zodat wij meteen een ticket voor je aanmaken. Voor overige vragen is UW-S telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur op 023-2010200.

Hoe snel wordt een storing opgelost?

Wij streven ernaar om storingen direct op te lossen en meestal lukt dat zonder dat we langs hoeven te komen. Wanneer dit niet mogelijk is maken we een afspraak voor een service bezoek.

Hoe zit het met garantie?

Alle schermen en mediaspelers worden standaard geleverd met 5 jaar garantie vanaf installatie. Voor tablets is de garantieperiode 2 jaar. Heb je een defect product? Neem dan snel contact met ons op om je defecte product om te ruilen. Producten buiten de garantie zullen gefactureerd worden.

De monitor gaat niet meer aan met de afstandsbediening

Controleer of er stroom op het stopcontact staat en of de batterijen van de afstandsbediening niet leeg zijn.

De tablet lijkt te zijn vastgelopen

Herstart de tablet. Aan de rechterkant van de behuizing zit een luikje die d.m.v het bijgeleverde sleuteltje open gemaakt kan worden. Schuif het luikje incl. De tablet uit de behuizing en klik op het aan/uit knopje totdat er een menu in beeld komt en klik op ‘reboot’.

De tablet staat uit, wat moet ik doen?

Start de tablet opnieuw op. Aan de rechterkant van de behuizing zit een luikje die d.m.v. het bijgeleverde sleuteltje open gemaakt kan worden. Schuif het luikje incl. De tablet uit de behuizing en klik op het aan/uit knopje totdat het scherm weer aan gaat.

De uitzending toont oude berichten, wat is er aan de hand?

Dit probleem ontstaat meestal doordat de media-speler niet verbonden is met het internet en hierdoor geen updates ontvangt. Om dit op te lossen, kunt u de volgende stappen proberen:

  1. Zorg ervoor dat de UTP-kabel goed in de speler en switch (patchkast) zit.
  2. Probeer de speler te herstarten met de aan/uit knop op de voorkant van de media-speler. Deze ligt vaak boven het plafond in de buurt van de monitor.
  3. Test de UTP-kabel om zeker te zijn dat deze goed functioneert.
  4. Laat uw netwerkbeheerder uw netwerk controleren.

Als na deze stappen het probleem nog steeds niet is opgelost, kunt u de speler naar ons opsturen, zodat wij deze verder kunnen nakijken. Neem hiervoor contact op met support@uw-s.nl.

Het beeld blijft steeds op dezelfde slide hangen

De mediaplayer zal gereset moeten worden, dit kunnen jullie zelf doen, maar wij kunnen dit ook op afstand voor jullie doen.

Monitor staat wel aan, maar er staat “geen signaal” in beeld

De mediaplayer die de monitor aanstuurt staat uit. Deze staat meestal in de buurt van het scherm. Mocht je deze niet kunnen vinden neem dan contact met ons op en dan helpen we op afstand.

Onze monitor staat uit, hoe krijgen we die weer aan?

Probeer met de afstandsbediening de monitor weer aan te zetten.

Schermen gaan 's ochtends niet automatisch aan

Waarom gaan de schermen 's ochtends niet automatisch aan en moeten ze handmatig met de afstandsbediening worden aangezet? Dit probleem doet zich ook wel eens voor bij de overgang van wintertijd naar zomertijd. Hoe kan ik dit oplossen?

Dit probleem kan ontstaan doordat het scherm op de verkeerde tijd is ingesteld of omdat de aan/uit-tijd verkeerd is ingesteld. Het scherm probeert in te schakelen voordat de stroom van de winkel aan gaat en heeft daardoor geen stroom. Zodra de stroom van de winkel aan gaat, ontvangt het scherm geen inschakelcommando meer. Volg de onderstaande stappen om dit probleem op te lossen:

  1. Controleer de tijd en datum:
    • Gebruik de afstandsbediening om naar het menu te gaan.
    • Ga naar de instellingen en controleer of de tijd en de datum correct zijn ingesteld.
  2. Stel de aan/uit-tijden in:
    • Stel de inschakeltijd in op ongeveer een half uur voor de openingstijd van de winkel.
    • Stel de uitschakeltijd in op ongeveer een kwartier na sluitingstijd van de winkel.

Door deze stappen te volgen, zou het probleem in de meeste gevallen opgelost moeten zijn.

Hoe vraag ik het maken van beeldmateriaal aan?

Je kan al jouw verzoeken voor het laten maken van beeldmateriaal mailen naar content@uw-s.nl. Niet via telefoon of WhatsApp.

Zorg ervoor dat je duidelijk omschrijft wat je wilt laten maken en wat de looptijd is. Geef ook aan op welke schermen in je winkel je boodschap moet komen. Stuur de gewenste afbeeldingen of video's door in een zo hoog mogelijke kwaliteit. Vergeet niet de naam van je winkel te vermelden in je e-mail.

Hoe moet ik spullen aanleveren?

Lever plaatjes en video's van een zo hoog mogelijke kwaliteit aan. Stuur bij pdf's die beveiligd zijn het wachtwoord mee of zorg dat ze ontgrendeld zijn. Stuur lettertypes mee of vermeld welke lettertypes gebruikt worden. Geef duidelijk de teksten aan die je wilt communiceren in de video.

Is jouw bestand te groot om te e-mailen? Gebruik dan WeTransfer of Google Drive om je bestanden met ons te delen. We accepteren de volgende formaten: .jpg, .png, .eps, .ai, .psd, .pdf, .mp4

De resoluties van de schermen zijn: 1280x720 (Horizontaal en Videowall 4) 720x1280 (Verticaal) 2560x720 (Videowall 2).

Hoe snel wordt mijn verzoek opgepakt?

We streven ernaar om je verzoek in de week van de aanvraag te maken. Wil je er 100% zeker van zijn dat je verzoek op tijd op het scherm staat, stuur dan je verzoek ruim van te voren in. We behandelen alle aanvragen op volgorde van binnenkomst.

Let op! We hebben minimaal 2 werkdagen verwerkingstijd nodig.

Hoe vaak mag ik een verzoek doen?

Wij hanteren een fair use policy. Dat houdt in dat je in principe geen limiet hebt in het aantal verzoeken. Doe je echter zoveel verzoeken dat onze afdeling het niet meer aan kan, dan nemen we even contact met je op om te overleggen.

Kan ik zelf content plaatsen?

Ja, jij kan zelf plaatjes, video's en teksten plaatsen op de schermen in jouw winkel. Dit gaat via onze narrowcasting software OctoCast. Gebruik de account gegevens die je van ons hebt ontvangen om in te loggen.

Kunnen jullie komen filmen in mijn winkel?

Jazeker! Wij hebben een professioneel video team dat in je winkel kan komen filmen, bijvoorbeeld tijdens een feestelijke opening, productpromotie, (lokale) leverancier in het zonnetje zetten, lokale actie of evenement, sponsoring event van je nieuwe winkel. Neem contact op met info@uw-s.nl voor meer informatie over de mogelijkheden en de prijzen.

Maken jullie productvideo's?

We hebben een professioneel team met cameramensen, redacteurs, montage en een grafische postproduction team klaar staan om je locale producten mooi in beeld te brengen en te delen met de wereld. Neem contact op met info@uw-s.nl voor meer informatie over de mogelijkheden en de prijzen.

Wat bedoelen jullie met content?

Daarmee bedoelen wij al het beeldmateriaal wat op de narrowcasting schermen te zien is, in de winkel of kantine.

Wat valt binnen mijn abonnement?

Wij zorgen standaard dat de schermen in jouw winkel gevuld worden met actuele, relevante en kwalitatieve content. Daar hoef jij dus niets voor te doen. Wil jij toch nog wat extra's laten zien in je winkel? Dat kan! Wij maken op jouw verzoek beeldmateriaal en plaatsen het waar jij wilt.

Ook maatwerk is mogelijk, denk bijvoorbeeld aan het lokale nieuws op je schermen, in de styling die jij wilt, of de opbrengst van je zonnepanelen weergeven. Neem contact op met info@uw-s.nl voor meer informatie over de mogelijkheden en de prijzen.

Wat is OctoCast?

OctoCast is een innovatief CMS dat u de regie geeft over uw narrowcasting opstelling, of dat nu om één scherm gaat of honderden.

In OctoCast creëert u zelf eenvoudig berichten met tekst, afbeeldingen en/of video’s voor ieder schermformaat. Uiteraard met behoud van huisstijl en uitstraling van de winkelformule. Geen onnodige muisklikken of tijdrovende handelingen. U kiest vooraf simpelweg één van de sjablonen, en binnen een mum van tijd heeft u uw boodschap op het scherm staan. Zo staat u als ondernemer continu in verbinding met uw doelgroep.

Dankzij een uniek label systeem helpt OctoCast u uw berichten te tonen op het juiste scherm, op de juiste plek, in de juiste winkel. Door slim labels te koppelen kunt u berichten verspreiden naar zeer specifieke doelgroepen; u maakt met gemak een selectie op o.a. demografische klantgegevens, gezinssamenstelling, kenmerken en herkomst van het winkelassortiment en specifieke winkeleigenschappen.

Help, Ik ben mijn inloggevens kwijt

Uw wachtwoord opnieuw instellen is eenvoudig. Klik op de 'vergeten'-knop op de inlogpagina en ontvang direct een e-mail op het opgegeven adres. Via de link in de e-mail kunt u moeiteloos uw wachtwoord herstellen.

Indien u uw gebruikersnaam bent vergeten of nog geen OctoCast-account heeft, aarzel dan niet om een e-mail te sturen naar support@uw-s.nl. Onze supportafdeling staat klaar om u te voorzien van het account dat bij uw winkel hoort.

Hoe werkt OctoCast?

Voor OctoCast-gebruikers is er een waardevolle bron beschikbaar: de Kennisbank. Log in op uw account en ga naar de 'Kennisbank'-sectie om uitgebreide informatie te verkrijgen over de algemene werking en mogelijkheden van OctoCast.

Kan ik mijn sociale media kanalen koppelen aan OctoCast?

Verbind eenvoudig sociale netwerken zoals Facebook, Instagram en Speakap op het OctoCast-dashboard. Hierdoor kun je moeiteloos berichten van je sociale media integreren in de narrowcasting uitzendingen in jouw winkel. Log in op OctoCast en klik simpelweg op de koppel-knop in de sociale media widget en doorloop de stappen.

Zodra je account is gekoppeld, maak je gebruik van sociale media templates die je kunt inplannen in de uitzending. Voor meer informatie en inspirerende voorbeelden, raadpleeg de OctoCast kennisbank.

Veelgestelde vragen

Narrowcasting

Veelgestelde vragen over narrowcasting

Het beeld blijft steeds op dezelfde slide hangen.

De mediaplayer zal gereset moeten worden, dit kunnen jullie zelf doen, maar wij kunnen dit ook op afstand voor jullie doen.

Monitor staat wel aan, maar er staat “geen signaal” in beeld.

De mediaplayer die de monitor aanstuurt staat uit. Deze staat meestal in de buurt van het scherm. Mocht je deze niet kunnen vinden neem dan contact met ons op en dan helpen we op afstand.

De monitor gaat niet meer aan met de afstandsbediening.

Controleer of er stroom op het stopcontact staat en de batterijen van de afstandsbediening niet leeg zijn.

Onze monitor staat uit, hoe krijgen we die weer aan?

Probeer met de afstandsbediening de monitor weer aan te zetten.

Speeltafel

Veelgestelde vragen over speeltafel

De tablet staat uit, wat moet ik doen? 

Start de tablet opnieuw op. Aan de rechterkant van de behuizing zit een luikje die d.m.v. het bijgeleverde sleuteltje open gemaakt kan worden. Schuif het luikje incl. De tablet uit de behuizing en klik op het aan/uit knopje totdat het scherm weer aan gaat. 

Ik heb wel beeld op het scherm, maar het reageert nergens meer op, het lijkt vastgelopen.

Herstart de tablet. Aan de rechterkant van de behuizing zit een luikje die d.m.v het bijgeleverde sleuteltje open gemaakt kan worden. Schuif het luikje incl. De tablet uit de behuizing en klik op het aan/uit knopje totdat er een menu in beeld komt en klik op ‘reboot’. 

Touchwand

Veelgestelde vragen over touchwand

Voorkomen van problemen.

Loop af en toe even langs de Touchwand en kijk of het scherm schoon is. Als het scherm erg vies is, kan het zijn dat de touchscreen niet goed werkt. Maak het scherm dan schoon met een speciaal reinigingsmiddel voor schermen. 

Er staat ‘no signal’ in het scherm.

De mediaplayer staat uit. Aan de linkerkant van de behuizing zit een luikje die d.m.v. het bijgeleverde sleuteltje open gemaakt kan worden. Klik op het aan/uit knopje en de mediaplayer start weer op. 

Ik heb wel beeld op het scherm, maar het reageert nergens meer op, het lijkt vastgelopen.

Herstart de mediaplayer. Aan de linkerkant van de behuizing zit een luikje die d.m.v het bijgeleverde sleuteltje open gemaakt kan worden. Klik op het aan/uit knopje totdat er ‘shutting down’ in beeld komt. Wacht tot de mediaplayer helemaal uit is en klik weer op het aan/uit knopje. De mediaplayer zal opnieuw opstarten en de applicatie zal weer gaan draaien. 

John's KidsClub

Veelgestelde vragen over KidsClub Compact

De tablet heeft geen wifi verbinding? 

Klik rechtsboven op het wifi teken en selecteer het juiste netwerk met bijbehorend wachtwoord (zie netwerk). 

De tablet staat uit, wat moet ik doen? 

Start de tablet opnieuw op d.m.v. het bijgeleverde pennetje aan de bovenkant van de tablet in het gaatje te steken totdat het scherm aangaat. 

Ik heb wel beeld op het scherm, maar het reageert nergens meer op, het lijkt vastgelopen.

Herstart de tablet d.m.v. het bijgeleverde pennetje in het daarvoor bestemde gaatje bovenin de tablet te steken en klik je de keuze ‘reboot’. 

Voorkomen van problemen.

Loop af en toe even langs de karretjes om te kijken of ze goed in elkaar geklikt staan. Kinderen duwen in hun haast niet altijd het karretje goed aan. De karretjes worden opgeladen zodra ze in het laadstation worden geklikt en het groene lampje op de tablet brandt. Als de karretjes niet goed worden opgeladen raakt de batterij leeg en gaat de tablet uit. Dit voorkom je door even te controleren, bijvoorbeeld voor sluitingstijd, zodat er geen kinderen teleurgesteld hoeven te worden. 

Interactiekast

Veelgestelde vragen over interactiekast

Ik heb wel beeld, maar het scherm reageert niet als ik erop klik.

Herstart de computer door met het bijgeleverde sleuteltje het luikje aan de zijkant open te maken en op het ‘aan’ knopje van de computer te drukken. Als dat niet werkt kun je ook de stroom even van de computer afhalen door het haakse stekkertje achter in de computer eruit te halen en er weer in te doen.

Bij het scannen van de vouchers geeft het scherm de melding: ’barcode ongeldig’, wat betekent dit?

Het kan zijn dat de klant de voucher al heeft gebruikt, of dat de voucher niet is geactiveerd. Bewaar de voucher en neem contact met ons op, wij kijken dan of de voucher al een keer is gebruikt of niet geactiveerd is. Afhankelijk van wat de oorzaak is kan de klant een nieuwe voucher ontvangen.

Voorkomen van problemen.

Kijk af en toe even bij de Interactiekast of het scherm goed schoon is, anders kan het zijn dat het touch scherm niet goed werkt.

Het scherm geeft de melding ‘geen signaal’, wat moet ik doen?

De computer is dan niet automatisch opgestart en staat uit. Zet de computer weer aan door met het bijgeleverde sleuteltje het luikje aan de zijkant te openen en op het ‘aan’ knopje van de computer te drukken.

Veelgestelde vragen over content

Ik heb vragen omtrent content gerelateerde zaken

Neem gerust contact op met onze content afdeling via content@uw-s.nl of bel met 023 201 0200

Wat is Digital Signage?

Digital signage, of ook wel narrowcasting genoemd, is een bijzondere, digitale vorm van communicatie om via beeldschermen informatie over te dragen aan een bepaalde doelgroep.

Narrowcasting is het communicatiemiddel om aandacht te vestigen op wat jij belangrijk vindt in de totale uitstraling van jouw winkel. Dit kan op elke locatie, op elk tijdstip en de communicatie is volledig afgestemd op jouw klanten.

Meer over narrowcasting

Digital Signage Hardware

Wij leveren de digital signage-hardware als onderdeel van onze full service, inclusief schermen, mediaplayers, kidsoplossingen, actiekasten en etalage schermen.

Als we het hebben over digital signage-hardware, hebben we het meestal over: Een mediaspeler of "signage" -apparaat dat is aangesloten op een tv of monitor, waardoor wat anders een gewone tv of monitor zou zijn, een slim, verbonden apparaat wordt die gebruikt kunnen worden voor digital signage.

Hardware assortiment

Haal meer uit je narrowcasting

Met onze innovatieve software die jou de regie geeft over jouw narrowcasting opstelling, of dat nu om één scherm gaat of honderden.

Dankzij een uniek label systeem helpt OctoCast u uw berichten te tonen op het juiste scherm, op de juiste plek, in de juiste winkel. Door slim labels te koppelen kunt u berichten verspreiden naar zeer specifieke doelgroepen.

Meer over OctoCast