Home
/
Blog
/
Narrowcasting
/
De kracht van Narrowcasting

De kracht van Narrowcasting

In deze tijd waar continu veranderingen, aanpassingen en informatievoorziening wordt gevraagd, bewijst narrowcasting eens en te meer zijn toegevoegde waarde.

Dorien Beernink
21/4/2020

Houd 1,5 meter afstand, blijf zoveel mogelijk thuis en denk aan de gezondheid van jezelf en anderen. Waar ons sociale leven even stilstaat, is het in de supermarkt nog steeds alle hens aan dek. Schappen vol houden, regels naleven maar vooral ook juiste en tijdige informatie geven aan klanten. Op welk tijdstip kun je het beste boodschappen doen zonder eindeloos te hoeven wachten op een karretje? Hoe laat je jouw rol als maatschappelijk betrokken ondernemer binnen de lokale gemeenschap nu zien?

Actuele informatie en lokale initiatieven volgen elkaar in hoog tempo op. Maar een winkel volgehangen met posters en geprinte A4tjes draagt niet echt bij aan de winkelbeleving die je de klant wilt geven. Je hebt de spotlights liever op het prachtige assortiment vers of op je bijzondere lokale producten... maar je moet ook je klanten op een verantwoorde en duidelijke manier informeren over hoe boodschappen doen er in april 2020 uitziet.

Daar waar je met drukwerk in deze tijden hopeloos achter de feiten aanloopt speel je met narrowcasting direct in op de actualiteit en daardoor ben je altijd up to date en relevant in de informatievoorziening. Nieuwe content staat binnen een paar minuten op de schermen en daarmee neem je snel vragen en twijfels weg bij de klant.

Om de klant echt te bereiken moet je ook opvallen. Hoe maak je in een wereld met duizenden prikkels per dag dan het verschil? De kunst en de kracht zitten hem in het visueel onderscheidend en interessant maken van je content. Klanten verrassen, informeren en inspireren. Wissel content af en laat schermen samenspelen om een beeldend verhaal te vertellen. We weten immers dat beeld 60.000 keer sneller verwerkt wordt door het brein dan tekst.

De dynamiek die narrowcasting met zich meebrengt, maakt dat schermen opvallen en mensen zien dat er iets gebeurt.

Masha Vos / Algemeen Directeur Albert Heijn Vos

Maak van je digitale schermen een logische en aangename communicatiereis door de winkel. Heet klanten welkom met een ingangsscherm en informeer ze over actuele maatregelen. Communiceer in de winkel over producten, aanbiedingen en lokale initiatieven en herinner ze vriendelijk aan de regels in jouw winkel. Verzacht de wachttijd bij de kassa met inspirerende weetjes, lokaal nieuws en positieve content die blijft hangen. Want dat is het laatste contactmoment met de klant voordat hij de winkel verlaat. Zorg dat dat met een glimlach is.

Narrowcasting is dé verbindende communicatie tussen winkel en klant. Met krachtige visuele maar vooral relevante content bereik je al snel een paar duizend bezoekers per dag en daarmee is de impact, juist nu, enorm.

No items found.

Ook interessant

Bekijk alle artikelen

Beleef het mee!

Met onze nieuwsbrief beleef je altijd mee wat er lokaal speelt in en rond supermarkten. Of het nou gaat om digitale instore communicatie, lokale acties, verbouwingen of interessante video-items.

Inschrijven nieuwsbrief

*verplicht veld

Wat speelt er in de supermarkt wereld?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus.