Home
/
Blog
/
Supermarktjournaal
/
Superants in opmars

Superants in opmars

De creatieve supermarkt waar horeca zijn intrede doet.

Dorien Beernink
24/8/2020

What’s a Rich Text element?

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

adsdadadasdasd

sadasdsadsa

asdasdds

asdasda

asdsaddad

asdasda
adsasd

" Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus."

How to customize formatting for each rich text

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.

asdfsadasd

asdasdas

  • sdfasdsdfd
  • sdfsddsfsdf
  • sdfdsfsdfsf

sa

asdasd

Voor heerlijke versgebakken pizza’s, barista kunstwerken, dagverse maaltijden en super verse sushi zijn we niet langer alleen op de horeca aangewezen. In de foodretail zien we een sterke groei van gemakswinkels. De komende jaren wordt een verdere doorbraak verwacht van de zogeheten ‘superants’, horeca in de supermarkt, een concept dat in het buitenland al een ‘proven concept’ is gebleken.

Door de groeiende vraag naar vers en gemak en het schaarser worden van tijd veranderen onze gewoontes. We willen niet inleveren op lekker en vers eten, maar ook niet iedere dag urenlang in de keuken te staan.

Jumbo speelt hier slim op in met hun Foodmarkt. Maaltijden worden vers bereid en kunnen ter plekke worden geconsumeerd of meegenomen naar huis. Zo is horeca in de supermarkt de 2.0 versie van de kant-en-klaar versmaaltijden. Maar dan bereid in indrukwekkende steenovens of complete sushibars.

De supermarkt is al lang niet meer een plek waar je alleen voor je boodschappen komt. Het is een plek waar mensen samenkomen en elkaar ontmoeten. Albert Heijn is met het Allerhande Café goed op weg naar een complete winkelbeleving waar je voor of na het boodschappen doen kunt genieten van een goede kop koffie al dan niet vergezeld van een geurend stuk taart.

Nog een prachtig voorbeeld is Beej Benders; struinen over de versmarkt, proeven op ’t Aetplein, lunchen en dineren in het restaurant. De verwezenlijking van de droom van ondernemer Geert Benders. Stap in een grenzeloze ervaring van de lekkerste producten voor een lage prijs. Rechtstreeks bij de lokale boer, teler of producent ingekocht en verder zoveel mogelijk zelf bereid. Ook hier zie je de integratie van de korte keten weer terug. En het gemak van alle versspecialisten onder een dak. Van de bakker tot de slager, met een gevarieerd aanbod van verse producten.

Het laatste voorbeeld is Liek waar alles draait alles om goed eten. Voor bij jou thuis, maar dus ook lekker bij ze aan tafel. Zij koken alleen met producten die je bij hun in de winkel liggen. De kaart volgt het seizoen met zoveel mogelijk verse producten lekker uit de buurt. Want daar zijn ze gek op bij Liek. Verspilling is trouwens een no go bij Liek. Dat helpt ze bij het bedenken van verrassende oplossingen. Kijk niet raar op als dat groentecakeje van de ontbijtkaart, gekleed in een ander jasje ook zijn opwachting maakt op de borrelplank(en).

Wij zijn benieuwd naar de ontwikkeling van de ‘superants’ in Nederland, maar een aantal supermarkten hebben de spits in ieder geval al afgebeten. Wordt vervolgd.

Beeld bij dit artikel

No items found.

Beleef het mee!

Met onze nieuwsbrief beleef je altijd mee wat er lokaal speelt in en rond supermarkten. Of het nou gaat om digitale instore communicatie, lokale acties, verbouwingen of interessante video-items.

Inschrijven nieuwsbrief

*verplicht veld

Ook interessant

Bekijk alle artikelen
No items found.